Food Truck – pomysł na biznes

Food Truck – pomysł na biznes

Food trucki od kilku lat cieszą się niesłabnącą popularnością w Polsce. Przede wszystkim stanowią konkurencję dla restauracji tradycyjnych. Ich zaletą jest niewątpliwie możliwość przemieszczania się w dowolne miejsce w kraju. Można w nim sprzedawać dania z różnych stron świata.

Dobra alternatywa dla stacjonarnych restauracji

Jeśli mamy żyłkę do gastronomii, a brakuje nam pieniędzy na wynajem, zakup oraz wyposażenie lokalu dobrą alternatywą może być mobilna restauracja. Dzięki niej będziemy mogli sprawdzić jak odnajdujemy się w prowadzeniu własnego biznesu. Mobilny punkt gastronomiczny daje nam dużą swobodę, jeśli chodzi o godziny pracy czy menu. W każdej chwili możemy także postawić nasze auto w miejscu, w którym organizowane są wydarzenia przyciągające tłumy ludzi.

Obecnie w mobilnych restauracjach stołują się nie tylko młodzi ludzie. Z menu chętnie korzystają też rodziny z dziećmi, a nawet seniorzy. Można, na co dzień postawić mobilną restauracje w pobliżu uczelni lub biurowców. Dobre jedzenie przyciąga także tych zapracowanych. Ustawienie food trucka w pobliżu biurowców lub uczelni w godzinach lunchu? Żaden problem.

Największe utargi w sezonie wiosenno-letnim

Jedzenie z Food trucków największym powodzeniem niewątpliwie cieszy się latem. To wtedy przypada też czas największej ilości zlotów mobilnych restauracji w różnych miastach w Polsce. Food trucki cieszą się także powodzeniem na różnego rodzaju imprezach plenerowych. Jednak spora część przedsiębiorców prowadzi swoje mobilne restauracje przez cały rok.

Konkurencyjne menu to podstawa

Najlepiej, aby serwowane dania wyróżniały się czymś na tle konkurencji. Zasada jest prosta. Powinno się serwować klientom dania świeże, które najlepiej nam wychodzą i są smaczne. Zbyt bogate menu może działać na niekorzyść restauracji. Lepiej specjalizować się tylko w jednej dziedzinie np. kuchni meksykańskiej i stawiać na dodatki.

Jakie są realne koszty prowadzenia mobilnej restauracji?

Oczywiście podstawą działalności jest odpowiednio wyposażone auto. Na zakup Food trucka w zależności od zasobu naszego portfela możemy przeznaczyć od 25 nawet do 100 tysięcy złotych. Rozstrzał cenowy jest spory w zależności od metryki samochodu oraz jego wyposażenia. Do codziennej pracy będzie potrzebna nam przede wszystkim kuchenka gazowa i agregat prądotwórczy. Dodatkowo przyda się zlew, okap, stół kuchenny, lodówko-zamrażarka, witryna, sprzęt do gotowania i inne akcesoria. Przydadzą się także stoliki i krzesła dla klientów.

Po za tym czekają nas koszty związane z prowadzeniem działalności, czyli ZUS-y, podatki, księgowość, koncesje, opłaty postojowe i zakup produktów spożywczych.