Afiliacja jako skuteczna metoda na zarabianie w internecie
Pomysł zarabiania przez internet bez posiadania własnego produktu staje się coraz bardziej popularny, a jedną z takich możliwości daje afiliacja. Wystarczy dostęp do sieci, platforma do promowania produktów (np. blog, kanał na YouTube, profil na portalach społecznościowych), gotowość na naukę i ciężką pracę. Ta droga do zarobku jest dla Ciebie, jeśli marzysz o zarabianiu online, ale nie masz pojęcia od czego zacząć. Każdy może korzystać z afiliacji!
Czym jest afiliacja?
Afiliacja to termin łaciński (affilatio), który oznacza przyjmowanie do rodziny. W kontekście biznesowym, odnosi się do nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji oraz współpracy między jednostką, grupą lub organizacją a innymi grupami lub organizacjami.
W procesie afiliacji można wyróżnić trzy główne podmioty:
- Reklamodawcy – to sklepy internetowe pragnące zwiększyć sprzedaż poprzez promocję na różnych stronach internetowych w zamian za prowizję od sprzedaży.
- Wydawcy – to osoby prowadzące strony internetowe, blogi czy profile na mediach społecznościowych, które chcą zarabiać poprzez polecenie produktów reklamodawców.
- Sieć afiliacyjna – to platforma internetowa, która umożliwia natychmiastową współpracę między reklamodawcami a wydawcami w modelach rozliczeniowych za efekty.
Podstawą działania afiliacji jest zarabianie na polecaniu. Wydawca otrzymuje prowizję od sprzedaży produktów polecanych przez siebie z sklepu reklamodawcy. Reklamodawca zyskuje, bo dzięki rekomendacjom wydawcy sprzedaje więcej produktów w swoim sklepie.
Kluczowym elementem w procesie afiliacji jest link afiliacyjny. Jest to unikalny adres URL, który prowadzi do strony internetowej reklamodawcy. Po przetworzeniu go w systemie afiliacyjnym, staje się linkiem afiliacyjnym zawierającym unikalne ID wydawcy.
Za pomocą linków afiliacyjnych na konto wydawcy są zliczane:
- każde kliknięcie w taki link i przejście na stronę reklamodawcy,
- transakcje/sprzedaże powstałe w wyniku kliknięcia w ten link,
- prowizje od tych transakcji/ sprzedaży.